torsdag 29 april 2010

Hans Lans från Siljan Buss- supportrarnas hjälte

Intervju med Hans Lans, som kört supporterbussen ett antal gånger mellan Orsa och studion i Frihamnen. Så här har han upplevt resorna:


Hej Hans!
- Hej!

Vad tycker du om supporterresorna från Orsa till Körslaget-studion?
- Det har varit kanonresor, jättekul att åka dit! Det här är ju ett lite halvideellt uppdrag för oss som kör bussarna men vi tycker verkligen att det är kul att kunna bidra på det här sättet! jag har haft grabben med mig när vi har åkt och det har varit roligt att få kunna ha det.

Hur har stämningen varit?
- När Mamma Hedman (Saras mamma) har varit med så har det varit fullt ös ända från början, hon trissar verkligen upp stämningen på ett positivt sätt. Men det har varit god stämning på de andra resorna också. De som har åkt med ner har verkat tycka att det är riktigt kul. Vi har ju varit 65 personer i bussen och jag känner igen nästan 50 av dem, känns nästan som en familjeutflykt. (trevlig sådan :-)

Hur är det inne i studion?
- Ganska mycket väntan faktiskt, man är mer styrd som publik än vad som syns i TV. Gry är social och trevlig, hon går runt och pratar med "alla".

- När vi kommer ner och är inne i studion är vi stolta så vi nästan spricker. Man är ju ganska mycket patriot så det är ju härligt att få vara med på något som lyfter fram Orsa. Jag är ju lite partisk och jag sitter mitt i Orsaklacken så det kan vara svårt att vara neutral, men jag tycker att Orsas klack har mer "stuns" och hörs mer än de andra.

Några avslutande tankar?
- Inslagen om Orsa har varit fantastiska. Jag tycker att de har hållt en mycket högre kvalitet än inslagen från andra städer. De har verkligen visat en (bra) del av Orsa.

OK, lycka till med helgens körning!
- Tack!

Ola G, 29 april 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar