tisdag 1 juni 2010

Annonsblad som annonsblad??

OK, jag är väldigt partisk! Är verkligen inte neutral när jag skriver om det här!! (är man någonsin det förresten?) Och med det sagt så kan jag hävda att Orsakompassen är världens bästa annonsblad. I alla fall om man gillar Orsa och att läsa om vad som händer i Orsa. Och om man har högre krav på ett annonsblad än att det bara ska innehålla små trista radannonser som en människa utan några som helst ambitioner kring känsla och design har knåpat ihop och lånat figurer från Clipart...

För Orsakompassen ger mer! Små trevliga artiklar om vad som händer i Orsa, geografiska tankenötter som ett antal Orsingar med frenesi gränsande till mani försöker lösa snabbast. Intervjun som i form av en budkavle kravlar sig runt bland Orsabor som man annars aldrig får läsa om. Annonser som är originella och med en stor gnutta humor verkligen framhäver det företag som de ska sälja.

Himla trevlig information för oss som bor här OCH för den som bor utanför Orsa och vill hålla kontakten med sin hemort! Själv är jag inte på Facebook (whoops, där kom jag ut med den infon som avslöjar min taskiga kontakt med sociala medier...) men du som är det kan väl tipsa medlemmarna i Orsagruppen om Orsakompassen?

Tack Annika, Jonas & Ronny på Pathos, jag suktar redan efter nästa nummer!

God natt!

ps. Vill du läsa Orsakompassen på nätet? Gå in på www.orsakompassen.se ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar