onsdag 2 juni 2010

Heaven is a place on earth...

...sjöng Belinda Carlisle (är inte säker, men tror det var hon?) någon gång i en pophit på 80-talet. Kommer inte ihåg resten av texten, den handlade säkert om kärlek, men titeln satte sig i huvudet och den tänker jag på ibland. Ibland när jag ser vackra saker, fina utsikter, bra musikuppträdanden, människor som är riktigt sjyssta mot varandra, då tänker jag på frasen "heaven is a place on earth". Och så tänkte jag i morse när jag gick upp.

Hade somnat i dotterns säng när jag läste godnatt för henne. Vaknade klockan fyra i samma säng, lite stel, lite för varm, Sofia låg på tvären i sängen. För sent för att somna om, för tidigt för att gå upp... Men nu är man ju en obotligt morgonpigg människa, brukar normalt vakna mellan fem och halvsex, så jag knallade upp och började göra frukost lite halvt omotiverat sådär, tittade ut genom fönstret... och blev lycklig!

En vanlig försommarmorgon? Ja, det var det nog... Men om en vanlig försommarmorgon är så sagolikt vacker så kanske himlen är en plats på jorden?

Orsa kanske inte är en speciell plats på jorden för alla människor, men för mig är det så. Alla de fantastiska vyerna, sjöglimtarna, de blånande bergen. Sjön är som smycket som framhäver resten ännu mer!

"Heaven is a place on earth", välkommen till ännu en fantastisk och helt vanlig försommardag i Orsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar