onsdag 17 februari 2010

Vi är igång! (och här sitter jag...)

Startskottet har gått! Etthundrafemtio människor står och väntar i Kulturhuset på sin tur att testa sångförmåga och personlighet framför en liten jury med Kalle M och några till. Själv sitter jag i ett hotellrum på Storhogna fjällhotell mitt i en chefsutbildning för alla chefer i Orsa kommun. Trevligt på alla sätt, bra kollegor, sjysst hotellrum, vacker utsikt och bra kurs, men ändå.. Jag hade ju velat vara där!!!! I Orsa där allting händer just nu. Jo, jag vet, det finns inget jag kan göra där, juryn är på plats, mina duktigsa medarbetare lotsar in folkmassan och filmteamet filmar, men ändå... jag är här och det händer där...

Kommer det 200 personer, 300, 400, 500??? Till och med den lilla barbershopkör jag är med i ska dit och ta ton. Snacka om happening! Igår filmade de Kalle och idag har de filmat på olika platser i Orsa kommun och imorgon körens första repetition. Vi har beställt banderoller, Kalle-knappar, profilkläder, mm, mm. Lokalsamhället ställer upp på ett kanonbra sätt; Orsa Besparingsskog, Orsa Grönklitt, Orsabostäder, medarbetare, alla har varit helt underbara! (men i och för sig hade jag nog trott det också, för det brukar de vara annars också :-)

Mörkret faller utanför fjällhotellet och jag får regelbundna SMS från medarbetarna om vad som händer i Orsa.

Lycka till, säger jag till alla som provsjunger, alla som testar är vinnare, just för att de vågar göra det!! Heders åt er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar