lördag 27 mars 2010

Yes, yes, yes...


Yes, yes, yes, vi gick vidare! Vilken lättnad när Kalle-kören lästes upp först av alla, man hann inte ens bli riktigt nervös :-) Men stackars, stackars Gyllenhammar-kören som först trodde att de hade gått vidare och sen fick nitlotten... Gry Forsell blev helt ställd under några långa sekunder. Vilket eftersnack det kommer att bli om det, i kvällstidningar o andra media.


Först när jag fick höra vilken låt Kalle-kören skulle sjunga, så tänkte jag "Ojdå, det här kan bli svårt...?" Även om Expressen hade Kalle som favorit innan programmet. Jag trodde att folkmusik skulle kunna bli svårt som tema, eftersom det kanske är lite smalt i svenska folkets öron?? Och i mitt huvud är Klinga mina klockor lite uttjatad, inte minst genom att Dalaradion har haft den som signatur. Men kören gjorde den riktigt bra och körförståsigpåaren i studion gav dem beröm. Så, kanon kören, det här gjorde ni riktigt bra!!! Och vi får fortsätta peppa och hoppas framför TV:n i minst en vecka till. Nästa gång är det påskafton som gäller!


Orsakören får stöttning från många håll, det är mössor, profilkläder, smycken, ekonomiska resurser, fika, sminkning & frisering, replokal, mm, mm. Orsaborna och företagen har verkligen ställt upp helhjärtat för sin kör och Orsa-fansen på plats i studion hörs och syns mest! Härligt, det glädjer ett Orsahjärta :-) För mig är positiv energi, glädje, kamratskap och beröm jätteviktiga för en orts utveckling, så det här är som manna från himlen... Tack, tack, tack Kalle, kören och alla andra som ställer upp på ett så härligt sätt!!!!!


Njut av söndagen nu, ladda batterierna och kör hårt på påskafton!


Ola G, 28 mars 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar